zondag 22 augustus 2010

EOTD: Bonte paradijsvogel-look

Ik had vandaag zin om eens een ''over the top'' eyes of the day te maken. In de Glamour van augustus 2010 stond een interview met het 32-jarige model Alek Wek. De foto's die bij dit interview stonden waren mijn inspiratie voor deze look. Alek Wek moest vluchten voor de burgeroorlog in Soedan. Ze is sinds eind jaren negentig te zien op de internationale catwalks.


Ik had helaas niet zoveel felle kleuren oogschaduw zoals op de foto's hierboven. Maar toch ben ik best tevreden met het resultaat.

Ik ben begonnen op mijn ooglid en heb daar een groen/gele kleur aangebracht. Vervolgens heb ik in mijn ooghoek een donkerpaarse kleur gedaan en aan de buitenkant van mijn ooglid een turkooise kleur aangebracht. Daarna ben ik met een oranje kleur vanuit mijn ooghoek omhoog gaan werken. Daarnaast heb ik een donkerrode kleur aangbracht en daarnaast een roze kleur. Ten slotte heb ik een aantal kleuren opnieuw aangebracht omdat ze door de andere kleuren vervaagd waren. Onder mijn oog heb ik een dun randje witte oogschaduw gedaan. Als finishing touch heb ik een laagje mascara op m'n wimpers gedaan...en klaar is Kees!


Dit zijn (bijna) alle producten die ik gebruikt heb:
  • Hema oogschaduwbasis
  • Essence Pocket beauty glamour to go
  • Bourjois Eyeshadow Trio 07 Blue Rock
  • Bourjois Eyeshadow Trio 08 Vert Trendy
  • Essence Sun Club 01 Ibiza Sun
  • Catrice Haute Couleur C01 Catwalk Colours
  • Bourjois Coup de Theatre mascara


1 opmerking:

Related Posts with Thumbnails